Hemma från resa 1

Nu är jag hemma från efter en veckas semester med familjen på Karpathos. Vi visste i princip ingenting om det grekiska ön när vi kom dit men fick ganska snabbt reda på att ön kallades "surfarnas paradis" Alltså det blåste så att jag höll på att flyga iväg. Hotellet låg bland en massa klippor i ingenstans, hela ön hade lika många invånare som Österslöv (typ :p), festa=dött, shoppingen i grannbyn (deras "huvudstad") hade tio affärer med torget-kläder med skillnaden att ett "trash-linne" kostade sådär 500 spänn! Alltså höll jag och min syster på att avlida de första dagarna när vi kom dit. Men det blev bättre, hotellet var skit fint och mysigt precis vid havet och vädret lugnade ner sig och det var skönt att det fläkta lite när man solade, maten var god, jag lyckades faktiskt fynda en del grejor i de små shopen och det var en avkopplande resa. Karpathos kanske inte är någonstans jag vill åka med familjen igen men att åka dit och mysa med pojkvännen - gärna! :)

Min kamera gick i sönder andra dagen när jag råkade tappa den i marken så tyvärr har jag inte jätte många bilder från resan (eftersom min syster inte är hälften så foto-galen som mig) men här är i alla fall smakprov på Karpathos :)


Här sitter jag på en klippa som jag och Lize klättra upp på första dagen :)


Dagarnas status


Pappas kaviar stannade inte kvar på mackan i blåsten ;)


Vi i blåsvädret ;)

Grillade jätte räckor - mums!


Pool-bad


<3


Drink på hotellet när vi kom hem. alltid.


Familjen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0